Ik wil mijn mening geven / een klacht melden

We horen graag als je tevreden bent over onze werking, je begeleiding, onze samenwerking. We staan open voor alle aandachtspunten of ideeën over hoe we jongeren en gezinnen beter kunnen begeleiden. Dit kan de kwaliteit van onze dienstverlening verbeteren.
Waar kan je terecht met je mening?

Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over je begeleiding, onze samenwerking. In onze hulpverlening streven we naar open communicatie. We stimuleren een spoedig en open gesprek tussen jou, de betrokkenen en je begeleiders. Indien dit gesprek niet tot een oplossing leidt of je voelt je niet gehoord, kan je terecht bij onze directie.

Waar kan je terecht met een klacht?
  • Rechtstreeks bij de betrokken begeleider/leefgroep (via de contactpagina)
  • Directie: directie@deoever.be of 011 85 90 40. Zij zullen je informeren over onze klachtenprocedure, je klacht op een grondige manier opvolgen en samen naar een oplossing zoeken.
  • Blijf je alsnog met vragen zitten of voel je je onvoldoende gehoord? Zoek je informatie of advies over jeugdhulp, georganiseerd door het Agentschap Opgroeien?
    Neem contact op met Opgroeipunt (vroegere JO-LIJN), de klachtenlijn van Opgroeien.
    – Bel gratis naar 078 170 000. Je kan een onthaalmedewerker bereiken elke weekdag van 8 uur tot 20 uur.
    – Schrijf naar Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel
    Opgroeipunt voert een onafhankelijk onderzoek naar de klacht en bespreekt deze met de betrokken partijen. zij ontvangen de resultaten van het gevoerde onderzoek. Opgroeipunt tracht herstel te realiseren en verbindend te werken tussen de betrokken partijen.
    Mening_Klacht